Сергій Калапа: «Процвітання – місту, гідне життя – городянам!»

Пройти шлях від слюсарного станка до крісла директора може не кожен. Це висота, яка підкорюється лише сильним та цілеспрямованим людям. Для Голови правління – генерального директора АТ «Ельворті» Сергія Георгійовича Калапи цей шлях був непростим. Але його невичерпна життєва енергія, чіткі цілі та принципи, здатність слухати й чути людей навколо себе допомогли йому стати тим, ким він є сьогодні.

«Що посієш в юності, те пожнеш у зрілості»

Сергій Калапа народився 12 липня 1970 р. у звичайній родині. Його батько був військовим, а згодом – інженером у проектному інституті, де займався проектуванням об’єктів інфраструктури за програмою розвитку села. Мати працювала в медицині, а потім у хімічній лабораторії заводу «Радій».

У сім’ї, де Сергій Калапа зростав, ніхто не боявся праці. Батьки змалку вчили сина, що нічого в житті не буває задарма, і заради досягнення результату обов’язково треба багато вчитися та віддано працювати. Цим вимогам Сергій Георгійович залишається вірним і донині.

Зараз він із вдячністю згадує те, що дали йому батьки в дитинстві, а також свої цікаві й насичені шкільні роки. Сергій Георгійович зростав на принципах здорового способу життя, пошани до старшого покоління та поваги до культури. Коли він почав замислюватися, який професійний шлях йому обрати, то став думати над тим, щоб піти працювати у сферу машинобудування. Саме батьки підказали йому цей шлях, адже вони ще з дитячих років помічали любов сина до цієї галузі. Та й репутація підприємств «Гідросила» і «Червона зірка» мали на той час вагомий вплив на його прийняття такого рішення. У результаті ця мрія перетворилася на реальність – Сергію Георгійовичу вдалося втілити задумане.

Після закінчення Кіровоградського інституту сільськогосподарського машинобудування (сучасний КНТУ), де Сергій Георгійович здобув спеціальність «Технологія машинобудування, металорізальні верстати та інструменти», він пішов працювати. Першим місцем його роботи був завод «Гідросила», де він, починаючи з березня 1992 р. по листопад 1992 р. працював слюсарем. А вже після служби в армії з квітня 1994 р. почав працювати інженером на «Гідрокомплекті». Саме це місце роботи сформувало його як менеджера, дало гарний досвід роботи, який був такий необхідний для керівника.

Спочатку компанія, в якій працював Сергій Калапа, займалася реалізацією запасних частин до сільськогосподарської техніки, відрізняючись тим, що доводилося йти до споживачів самим, встановлювати контакти, які згодом переросли в довготривалі бізнес-відносини.

Із жовтня 2000 р. по серпень 2005 р. Сергій Георгійович працював комерційним директором АТЗТ «Гідрокомлект». Товариство почало займатися реалізацією продукції «Червона зірка» та «Гідросила». І саме під керівництвом Сергія Георгійовича «стали піднімати цю цілину», йти шляхом, яким донині ще ніхто не ходив.

Під егідою Калапи розширення ринків пішло в Європу. Практично з нуля було побудовано складну та ефективну логістичну й дилерську мережу. Продукція підприємства стала більш доступною, а постачання – оперативнішим.

Долаючи значні труднощі, команда Калапи, і особисто сам керівник вчилися вирішувати складні завдання та приймати виважені рішення, працюючи безпосередньо на результат.

У тому ж 2008 р. Сергій Калапа кілька місяців перебував на посаді Першого заступника Голови правління генерального директора ПАТ «Червона зірка». Із часом він увійшов до наглядової ради і з серпня 2008 р. став Головою правління – генеральним директором потужного підприємства. Це стало логічним продовженням всієї його діяльності – від слюсарства до керівної посади, яку він займає і по сьогоднішній день.

«Щоб досягти мети, треба до неї йти!»

Із приходом на посаду Голови правління – генерального директора ПАТ «Червона зірка» (з 2016 року підприємству повернули історичну назву та перейменували на честь засновників братів Ельворті) Сергія Георгійовича Калапи підприємство почало змінюватися. Цим змінам, продиктованим часом, передувало досконале вивчення закордонного досвіду машинобудування та принципів роботи компаній-конкурентів. Головне кредо його роботи – це вдосконалення підприємства та розробка нових продуктів, які на сьогоднішній день задовольняють потреби наших споживачів.

Завдяки новим підходам до виробництва, чіткої організації роботи та вдалої реалізації продукції, підприємство сьогодні знаходиться у числі провідних. Позиції компанії на ринку збуту закріпилися, і обсяги виробництва значно збільшилися.

За часів керівництва Сергія Георгійовича на підприємстві відбулися наступні позитивні зміни:

  • впроваджено технічне переоснащення виробництва: придбано найсучасніше обладнання для зварювання, розкрою металу, обробки деталей, вмонтовано автоматизовану лінію для фарбування порошковою фарбою, аналогів якої поки що немає в Україні;
  • до модельного ряду продукції додалися нові агрегати: посівні комплекси ALСOR 7,5; 10; ORION 9,6; обприскувач TETIS 24; сівалки точного висіву VESTA 8 PROFI, VEGA 8 PROFI та широкозахватна 16-рядна VEGA 16 PROFI;
  • модернізувалися зернотукові сівалки ASTRA 6 PREMIUM, сівалки точного висіву VESTA 8 PROFI, VEGA 8 PROFI з системою внесення рідких добрив та VEGA 8 PROFI з електроприводом, а також ґрунтообробна техніка PALLADA та POLARIS;
  • створені зернові сівалки нового покоління ALFA 6;
  • за нормами безпеки Європейського союзу продукція «Ельворті» має сертифікати, які дають змогу безперешкодно реалізовувати вироби підприємства до країн Європи та значно розширювати коло споживачів;
  • збільшується кількість робочих місць – це пов’язане із тим, що ринок попиту на продукцію компанії збільшується, тому підприємство зацікавлене у пошуку нових кваліфікованих спеціалістів;
  • впроваджено безкоштовний медичний огляд для всіх працівників та програму «Онко-Стоп»;
  • велика увага приділяється соціальній складовій: завершено будівництво нового комфортабельного офісного приміщення, власної котельні та їдальні, що знаходиться у новому корпусі підприємства; відремонтовано роздягальні, поставлено кулери та автомати з водою – усе це робиться з тією метою, аби робітники відчували себе комфортно;
  • на базі підприємства існує система навчання, що сприяє підвищенню рівня кваліфікації працівників;
  • приділяється вагома увага освітньому процесу. АТ «Ельворті» є головним партнером першого приватного вищого навчального закладу «Економіко-технологічного інституту імені Роберта Ельворті», який в свою чергу впроваджує та вдосконалює сучасні підходи до навчання своїх студентів. Розуміючи той факт, що теоретична освіта дещо не встигає за шаленим поступом технічного прогресу та зростанням вимог ринку праці, компанія «Ельворті» активно співпрацює з інститутом за програмою дуальної форми навчання, під час якої студенти навчаються і паралельно працюють на провідному підприємстві регіону.

«У навчанні ніколи не варто зупинятися!»

І взагалі, Сергій Георгійович не лише дбає про чиєсь навчання, він і сам вважає за необхідне постійно підвищувати свій рівень знань. Тож недаремно саме він потрапив до вісімки тих претендентів із числа всіх представників підприємств України, хто мав змогу за урядовою програмою «Управління виробництвом» пройти курс навчання у Японії.

Основними завданнями поїздки, за словами Калапи, були наступні:

  • познайомитися з особливостями японської економіки та місцевих підприємствах;
  • вивчити особливості менеджменту японських компаніях;
  • отримати наочні приклади управління на японських підприємствах;
  • познайомитися із прикладами реалізації на практиці принципів 3S;
  • дізнатися про діяльність кайдзен і поліпшення якості управління компанією з принципом 5S;
  • отримати практичні знання кайдзен щодо поліпшення використання моделі виробничої лінії;
  • ознайомитися з японською культурою, основна ідея якої полягає в прибиранні та підтриманні чистоти й порядку, а також цілеспрямованому вихованні особистості;
  • зрозуміти японський духовний клімат: найважливішими засадами яких є пунктуальність, безпека та чистота;
  • застосувати отримані знання на своєму виробництві, а після впровадження інструментів кайдзен отримати позитивний результат.

Набутий в Японії досвід для Сергія Георгійовича – це не тільки безцінні знання, а й розуміння сутності японської філософії, де його вразило все, починаючи від культури організації праці і закінчуючи звершеннями компанії. Тож і на своєму підприємстві він планує багато що впровадити та змінити.

«Що посієш в юності, то пожнеш в зрілості»

І сьогодні у Сергія Георгійовича є чіткий план дій. Є мета досягти того, щоб «Ельворті» стала глобальною компанією з виробництва сільськогосподарської техніки. Зараз підприємство співпрацює з Угорщиною, Казахстаном, Болгарією, Білорусією, Латвією, Литвою, Молдовою, Польщею, Румунією та Словаччиною. І надалі планується зміцнювати позиції в Європі. Команда Сергія Георгійовича готова долати перешкоди та йти наміченим шляхом.

Найбільша цінність «Ельворті» – це її колектив, ті люди, які віддані своїй справі. На підприємстві працюють цілі трудові династії – від діда до онука, а це багато про що говорить. Однак Сергій Георгійович невдоволений тим, як живуть працівники за межами підприємства, адже їм щодня доводиться стикатися із рядом проблем. Щоразу, коли керівникові компанії доводилося бувати за кордоном, він звертав увагу на те, як там побудоване суспільство, як живуть люди у тій чи іншій країні та який рівень життя забезпечує їм влада.

На жаль, доводиться визнавати, що життя наших пересічних громадян програє у багатьох моментах. Одне з головних завдань для Сергія Георгійовича – перетворити наше місто на «Інноваційне місто». Насамперед – створити сприятливий мікроклімат для інвесторів, розвивати інфраструктуру, та забезпечувати соціально-економічний розвиток міста. Сергій Георгійович має достатній досвід та набуті знання, щоб досягти поставленої мети та прагне змінити наше життя на краще, аби жителі жили в мирі й добробуті у процвітаючому, сучасному, європейському місті.

Приєднуйтеся до нашого телеграм-каналу, щоб бути в курсі найважливіших новин: t.me/proposicia